Publisert av: henningssykkelblogg | mars 30, 2011

Hvordan jeg begynte med sykling

Jeg har alltid vært mest opptatt av nedoverski, alpint. Begynte i bakker selvsagt, men ble etter en stund lei av bakker. Jeg ville ut i terreng og skogen. Fikk meg ski som passet for dette. Ble ett par Rossignol Bandit B3 som er allmountain ski. Koste meg veldig med disse i de Hemsedalske alper. Elsker Hemsedal. Har abonnert på FriFlyt i mange år og de skulle arrangere HighCamp i Åndalsnes i 2008 som jeg ble med på. Poenget da er å gå opp til toppene for å få ukjørte spor ned. Fantastisk var det. Slitsomt å gå opp men utrolig flott. Masse flotte mennesker. Jeg reiser stort sett alene på alt jeg gjør men det gjør ingenting da miljøet rundt ski og sykkel er så bra at man blir kjent med folk veldig fort. Gjorde det i Åndalsnes. En som var med i stedenfor en annen fortalte at han drev med Downhill sykling, som jeg ikke hadde hørt om da. Han syntes det var like fantastisk som ski og mente at det burde jeg prøve. Han skulle sommeren etter dette til Portes Du Soleil. Dette er det desidert beste sykkelområdet i europa når det gjelder terrengsykling og downhill. Det gikk ett  år uten noen form for sykling, og med fler investeringer av skiutstyr. Kjøpte ett par Völkl Mantra med Marker The Duke din 12 bindinger. Dette er toppturski og bindinger som kan løses ut slik at man kan gå oppover med feller under skia. i 2009 kjøpte jeg Head Stealth og reiste til Hafjell med arrangert opplegg. 12 stykker i en stor hytte. Flott gjeng og jeg hadde noen supre sykkelopplevelser denne helgen. Noen av disse folka har jeg truffet i Hafjell ved en senere anledning. Nå er det mest sykkel som står i hodet på meg. Har alt skiutstyr ennå, så det blir noen turer til Hemsedal ennå med datteren min blant annet. Jeg har stort sett syklet downhill, som går ut på å ta heis opp og så sykle fortest mulig ned igjen i doseringer, hopp og dropp. Veldig artig. i 2009 var jeg med Terrengsykkel på utflukt til Funkelia i Kongsberg. Abonnerer også på Terrengsykkel. Utflukt er det samme som Highcamp men med sykkel. Sykler rundt i Funkeliaområdet (alpinanlegget), masse superflotte stier her. Masse sykkelleverandører var der med masse sykler til utlån. I fjor var jeg tilbake her igjen og hadde like artig som året før. I skal jeg selvsagt dit igjen. 16 – 19 juni skjer det, og da med nysykkelen. Gleder meg stort til dette. Planlegger også en tur til Portes Du Soleil i juli. Etter en uke der kjører jeg bil til Alicante i Spania for å møte kone og datter. Skal ta ferie der og selvsagt prøve sykling der.

Legg igjen en kommentar

Kategorier

