Publisert av: henningssykkelblogg | mars 30, 2011

Syklene mine.

Jeg begynte med en Head Stealth fulldemper med mekaniske skive bremser og 80 mm vandring på dempere. Var i Hafjell Bikepark med den. Etter en dag var jeg meget sliten i armer og hender da demperne ikke klarte å ta i mot det underlaget moste i mot meg. Dag 2 i Hafjell leide jeg en sykkel fra Scott. En ren DH ( Downhill ). Alt ble mye bedre og mer morro.

Etter ett par måneder kjøpte jeg en Specialized Big Hit som er en Freeride sykkel med 160mm vandring på dempere. Tyngre og kraftigere fulldemper som ikke er så god å «sykle» med. Etter en stund ble denne modifisert med en lengre og kraftigere fordemper fra Marzocchi. En såkalt 888 Bomber. Byttet bakdemper med en Manitou Swinger 4x. Etter denne ombygging fikk jeg 200mm vandring foran og bak. Dette gjorde at uansett underlag Hafjell ga meg ville sykkelen å jeg stort sett være i ro mens demperne tok i mot ujevnhetene. Fikk da en mye større glede i Hafjell. Er nå veldig fornøyd med denne sykkelen.

Men, jeg manglet jo en skikkelig stisykkel, så da ble ny sykkel igjen. Ikke umiddelbart men 2 år etter kjøpet av Specialized’n. Denne gang ble det en Lapierre Spicy 516 som er en grov stisykkel med 160mm vandring på dempere, foran og bak. Dette er en sykkel som man kan dra på topptur med. Det er ikke «lockout» på demperne men foran har dempern 3 innstillinger, 100, 130 og 160 mm og det er 2 innstillinger på bakdempern. Dette gjør at man kan stå å sykle uten å miste kraften ned i dempinga. Denne sykkelen kjøpte jeg høsten 2010, så den har jeg ikke syklet mye på ennå. Noen få turer ble det før vinteren kom for fullt i oktober.

Responses

  1. Flott blogg du har. Jeg har akkurat kjøpt meg sykkel men ikke så fin som dine 🙂
    Jeg kommer innom igjen for å se hva du skriver. Veldig spennende 🙂

  2. Sjekk ut denne.
    http://theadventureblog.blogspot.com/2011/03/crazy-downhill-urban-bike-race-caught.html

  3. Bra blogg, nå kan jeg endelig følge med hva du driver med selv om jeg er i Spania.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

