Publisert av: henningssykkelblogg | april 12, 2013

Terrengsykkelrittet.

2012_TSR_Loypekart

IMG_5921

PhotoCrop_2013-03-16_10-44-19-

I fjor våres syklet jeg terrengsykkelrittet uten å ha trenet først 🙂
Man skal jo være litt dristig.

Jeg hadde med meg teamleder/fotograf. Som også er min kone.

Rittet går i Østmarka utenfor Oslo. Start og mål er på Haraløkka.

Arrangøren hadde laget en runde ved start så man kunne varme opp litt. Det gjorde jeg heldigvis. Litt grus og mest sti.

Photo (25)

Her hadde jeg fått utdelt mitt startnummer med en brikke på som skal registrere meg fra start og en del sjekkpunkter i løypa. Jeg var ved godt mot og følte meg klar.

Var veldig «giret» etter teamleders boosting.

Photo (21)

Jeg er jo en svoren stisyklist og vi bruker vide shortser og trøyer. Ingen lycra her i gården. Jeg var i gruppe mosjonist 40-50. Men, ett men ja. I startfeltet så overhode ingen ut som mosjonister. Og alle var i lycra. Eneste mann med grov stisykkel på 13.5 kg med dempere med 160mm vandring.

IMG_4841

Starten gikk på en bane rundt idrettsplassen for å dele opp feltet så ikke alle dundret inn i skogen samtidig, som ikke ville godt pga smal sti.

IMG_5961

IMG_5954

IMG_5929

Jeg gikk friskt ut for å holde følge med de andre foran meg. Ingen liker jo å bli forbi kjørt. Gikk fint en stund helt til vi var oppi en god bakke. Jeg var jo ikke så godt trent som de andre så jeg burde selvsagt tatt det litt med ro. Resultatet var at jeg spydde oppi bakken. Hardt hardt var det. Måtte ta med en pause i lyngen. Fikk i meg litt energi og en masse vann.

Etter dette tok jeg det litt roligere. Mitt vanlige tempo som passer meg.

IMG_0147

Etter dette gikk det veldig fint. Ble forbi kjørt på de raske partiene, men kjørte forbi mange når det kom til tekniske stier og grove utfor kjøringer. De andre sykler stort sett på grus og traktorspor. I utforbakker med store steiner tett i tett kom mine grove dempere til sin rett. Brukte ikke bremser, bare dundret ned, he he he. De andre ble lange i maska 🙂 Gøy.

WP_000020

Hele løypa var 3 mil og noen syklet 2 runder (aktive) mens jeg tok 1 runde. 3 mil er laaangt på sti. Mot slutten begynte jeg å bli så sliten at ikke klarte å tenke på noe annet enn å bli ferdig.

IMG_5970

IMG_5972

Men jeg skulle i hvertfall ta ut alt jeg hadde av krefter bestemte jeg meg for.

IMG_5979

IMG_5980

Etter målgang var jeg så synnsykt sliten at jeg holdt på begynne å grine. Aner ikke hvorfor det.

IMG_5985

Tok ikke så lang tid før jeg var i orden igjen.

IMG_5990

Alle som gikk i mål under sperretiden fikk premie.

IMG_5993

Vel gjennomført. Var fornøyd med tiden min som ikke var i toppen, men helt grei. Veldig bra når man tar i betrakting ingen trening og tung sykkel.

IMG_5991

Ble enig med meg selv at til neste skal jeg trene mye før rittet.

Men sånn ble ikke. Følg med…….

Legg igjen en kommentar

Kategorier

