Publisert av: henningssykkelblogg | april 4, 2014

World Cup Terrengsykling

Vet ikke om alle vet det, men 12-15 september 2012 var det siste runde i UCI Mountain Bike World Cup i Hafjell.

world cup plakat

Da de søkte etter frivillige. Siden jeg har vært mye på Hafjell og de har gitt meg mye moro uten at det har kostet skjorta. Teltet og dusjet gratis.

Så meldte jeg meg på straks.

Hafjell-world-cup-preview-2

Dagen kom og jeg gledet meg enormt til dette. Jeg sykler jo også downhill. Jeg fikk tildelt jobben som Race Marshall (løype vakt). Race Marshall høres kulere ut.

IMG_2635

 

WP_000027

Hmm, ser litt streng ut, men er ikke så god på selfies. Fikk høre at jeg også var streng. Jobben er jo viktig, da jeg har ansvaret for at kjørere ikke skal kjøre på noen og ødelegge andres runn. dette både på trening og ritt. Under rittet måtte jeg passe på at  tilskuere rotet seg inn i løypa.

WP_000028

WP_000030

WP_000031

WP_000032

WP_000033

Stort sett alle kjørere respektert det jeg sa. De vet jo selv hvordan det er. Dessuten er det jo det samme under hele cupen.

Henne på bildene over, Rachel Atherton latet som hun var døv. Litt vanskelig synes jeg da hun er verdens beste kvinnelige utfor syklist. Vinner alt.

Heldigvis kom ingen så, ingen problem.

Under trening fikk de lov til å gå i løypa for å se hvor beste spor var.

WP_000037

WP_000038

WP_000039

Dette er Steve Peat som inspiserer. Han er jo som trøya viser, ledende Verdens Mester. Han var en hyggelig fyr 🙂

WP_000025 (1)

Vi var ca 100 meter i mellom løypevaktene, og det var også medic utplassert. En hos meg, MP 30 betyr medic point 30. Like «blid» 🙂

WP_000036

Her var det en som tok bilde av meg 🙂 Lettere å smile da, tydeligvis.

WP_000035

Oppover i løypa.

WP_000028

Nedover.

Er brattere enn bilde viser. men det vet dere sikkert fra før.

world cup plakat

Det var veldig gøy og spennende å være med på dette, så jeg meldte meg på for 2013.

 

hei så lenge

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Kategorier

